۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

تبدیل دستخط به فونت


نيازي به تايپ نامه ها نداريد چون كامپيوترتان اين كار را برايتان انجام مي دهد.

اگر شما هم از تايپ كردن نامه ها لذت نمي بريد ديگر لازم نيست زحمت اين كار را بكشيد. فقط جملاتتان را بنويسيد، مايكروسافت تايپش را انجام ميدهد. پس حالا كيبرد را در گوشه اي بگذاريد و قلم را به دست بگيريد.

قبل از شروع، بايد از داشتن سيستم عامل windows XP و برنامه Office 2003 روي كامپيوترتان، مطمئن شويد. سپس لازم است تنظيمات زير را روي سيستمتان، انجام دهيد تا بطور خودكار، قابليت تشخيص دست نوشته يا handwriting recognition فعال شود.

1- در منوي start، روي گزينه control panel كليك كنيد.

2- سپس روي گزينه Add or Remove Programs كليك كنيد.

3- در جعبه Currently installed programs ابتدا روي Microsoft Office 2003 كليك كنيد. سپس كليد Change را فشار دهيد.

4- ابتدا Add or Remove Features و سپس Next را فشار دهيد.

5- در صفحه Custom Setup ابتدا گزينه Choose advanced customization of applications را تاييد نموده و سپس، كليد Next را فشار دهيد.

6- پس از Office Shared Features بايد expand indicator را كليك كنيد.

7- پس از Alternative User Input بايد expand indicator را كليك كنيد.

8- پس از Handwriting كليد نشانه رو به پايين يا down arrow را فشرده و Run from My Computer را فشار دهيد.

9- در آخرين مرحله، Update را بفشاريد.

حالا يك منشي و يك تايپيست منضبط و دقيق و البته بدون حقوق و جيره و مواجب در خدمت شماست.

اين برنامه مانند ساير برنامه هاي مايكروسافت، از كارايي بسيار بالايي برخوردار است و هر قدر هم كه بد خط باشيد تا زماني كه خودتان بتوانيد خط تان را بخواند كامپيوتر هم ميتواند.

برنامه تشخيص دست نوشته، نه فقط به زبان انگليسي و لاتين مسلط است بلكه ميتواند زبانهاي چيني و ژاپني و كره اي را هم بخواند. در مورد عربي و فارسي، فعلا" آقاي بيل گيتس، شرمنده شما است و اميدواريم در آينده نزديك، از شرمندگي ايشان، كاسته شود.

در اين برنامه لازم نيست نوشته تان را مثل شناساگر تلفنهاي موبايل قلم دار، حرف به حرف يا حتي كلمه به كلمه بنويسيد. ميتوانيد با راحتي ، جملات كامل و مفصل را پشت سر هم بنويسيد. حتي ميتوانيد كلمات را سر هم و پيوسته بنويسيد و مطمئن باشيد كه كامپيوترتان، با سرعت زياد توانايي خواندن آنها را دارد.